Seite auswählen

(tiếng Việt và tiếng Anh)

Poster của một nhóm dân cử gốc Việt ủng hộ ứng cử viên TT Joe Biden.

——————————————————-

Thưa quý vị và anh chị em bạn trẻ,

Một số phụ huynh và bạn trẻ nhờ tôi chuyển Tâm Thư dưới đây (Việt và Anh) đến các dân cử gốc Việt sẽ tổ chức online ủng hộ ông Biden vào ngày 3 tháng 9 sắp tới (xem poster ở dưới) và yêu cầu họ cho ý kiến. 

Tôi cũng rất muốn các bạn trẻ hiện nằm trong các đảng phái chính trị của Hoa Kỳ nên có ý kiến rõ ràng như thế nào về tâm thư và bày tỏ lập trường của các bạn.

Ai biết địa chỉ của những dân cử nói trên, xin vui lòng chuyển dùm. Xin cám ơn.

DVH

———————————————————-

———————-

TÂM THƯ GỬI CÁC BẠN TRẺ GỐC VIỆT VỀ NỀN CHÍNH TRỊ ĐANG LÂM NGUY TẠI HOA KỲ

Thân gửi: Toàn thể các bạn trẻ gốc Việt tại Hoa Kỳ:

Với tư cách là Ông, Bà, Cha, Mẹ, Chú Bác, Anh, Chị của các bạn, chúng tôi là những người tỵ nạn cộng sản và các gia đình ra đi theo diện HO, thân mến gửi đến các bạn tâm thư này nhân cuộc bầu cử Tổng Thống tại Hoa Kỳ vào ngày 3 tháng 11 năm 2020 .

NGƯỜI MỸ GỐC VIỆT

Theo thống kê năm 2018 của US Census Bureau, số người Việt sống tại Hoa Kỳ vào khoảng 2 triệu 200 ngàn. Con số này có thể cao hơn khi cuộc điều tra dân số 2020 hoàn tất.

Sự có mặt đông đảo của người gốc Việt tại Hoa Kỳ là kết quả từ việc Cộng Sản miền Bắc đã chiếm trọn Việt Nam Cộng Hòa, tức miền Nam Việt Nam vào ngày 30 tháng Tư năm 1975, áp đặt một chế độ độc tài toàn trị, áp dụng chủ nghĩa Cộng Sản vô thần (tức Chủ Nghĩa Xã Hội) trong đó mọi quyền tự do căn bản đều bị tước đoạt, nhân quyền bị chà đạp, những ai  liên hệ đến chế độ cũ đều bị trả thù khốc liệt, bị đối xử phân biệt.. Đó là lý do khiến cho người Việt Nam chúng ta phải bỏ nước ra đi bằng cách này hay cách khác, và “các bạn trẻ mới có mặt ở đất nước Hoa Kỳ này.”

Sau khi đến Hoa Kỳ, Cha Mẹ các bạn, những người tỵ nạn thế hệ đầu tiên, đã phải làm việc cực nhọc, nhẫn nại, hy sinh, chắt chiu, cố gắng nuôi nấng các bạn học hành thành tài, để ngày nay các bạn có được cuộc sống sung túc, nhiều bạn nắm giữ các vị trí cao trong xã hội. Đó là kết quả của biết bao mồ hôi, nước mắt và sự hy sinh vô bờ bến của những người cha, người Mẹ của các bạn mà các bạn cần trân trọng biết ơn, ghi nhớ.

NƯỚC MỸ, MIỀN ĐẤT HỨA

Hoa kỳ là một quốc gia tự do, dân chủ, là miền đất hứa, nơi con người có đầy đủ các quyền tự do căn bản, quyền được tự do suy nghĩ và thực hiện hoài bão cho tương lai tốt đẹp của mình. Hoa Kỳ cũng là nơi có đầy cơ hội để mọi người có thể vươn lên với nỗ lực của chính mình nếu cố gắng và quyết tâm mà không bị kỳ thị vì bất cứ lý do gì như: chính trị, chủng tộc, tôn giáo, nam nữ, tuổi tác… Nhờ vậy, các bạn cũng như các bạn trẻ sắc dân thiểu số khác đã thành công và đã vươn lên nắm giữ những vai trò quan trọng trong xã hội. Nếu nước Mỹ có chủ trương kỳ thị chủng tộc thì không thể nào có một tổng thống gốc da đen là TT Obama và nhiều viên chức cao cấp gốc thiểu số trong chính quyền.

Hoa Kỳ là một cường quốc đứng đầu thế giới tự do, đã từng lãnh đạo các nước đồng minh dánh bại chế độ phát xít Đức và quân phiệt Nhật, làm tan rã chủ nghĩa Cộng Sản do Nga Sô đứng đầu, chống Hồi Giáo cực đoan, tiêu diệt Nhà Nước Hồi Giáo ISIS và  khủng bố,  bảo đảm nền an ninh và thịnh vượng cho toàn cầu nhờ đó thế giới mới an toàn để yên tâm phát triển. Tuy nhiên lại có một số quốc gia trong đó Trung Quốc đứng hàng đầu đã quên ơn đó, lại còn lợi dụng nước Mỹ để làm giàu một cách bất chính, nay lại mưu toan muốn làm bá chủ thống trị thế giới.

Hoa Kỳ có một guồng máy chính trị được xây dựng bởi những nhà lập quốc đầy viễn kiến và sáng tạo cách đây gần 250 năm, được bổ khuyết thường xuyên theo thời gian. Hai đảng chính là Dân Chủ và Cộng Hòa đã xây dựng nền móng chính trị dân chủ vững chắc nhờ đó nước Mỹ trở nên hùng cường và có thể chế  dân chủ nhất thế giới.

Hoa Kỳ thủ đắc một nền văn hóa đạo đức nhân bản, quý trọng con người, tôn trọng lẽ phải, dung nạp nhiều sắc dân tạo thành một xã hội đa nguyên, đa chủng tộc cùng sống chung được gọi là Hiệp Chủng Quốc Hoa Kỳ, lập thành một quốc gia giàu mạnh nhất thế giới..  Là con dân của nước Mỹ, Chúng ta phải hãnh diện và quyết tâm bảo vệ sự sống còn của đất nước…

Tuy nhiên, gần đây, Hoa Kỳ đã bị xâm nhập bởi những tư tưởng tả khuynh cực đoan, có khuynh hướng Xã Hội Chủ Nghĩa mà thế giới đã loại bỏ, chủ trương bạo động, bất chấp đạo lý, xem thường luật pháp làm hoen ố uy tín của Hoa Kỳ, đồng thời gây rạn nứt xã hội tại Mỹ.

SỰ THẬT VỀ XÃ HỘI CHỦ NGHĨA

Có lẽ nhiều bạn trẻ chưa có kinh nghiệm về những gì mà Chủ Nghĩa Xã Hội đã gây ra cho nhân loại. Đó là một chủ nghĩa đã từng đưa ra những chiêu bài hấp dẫn như: “tạo công bằng xã hội; san bằng giàu nghèo; mọi người như nhau; không còn cảnh “người bóc lột người”; xã hội không còn giai cấp; làm theo khả năng, hưởng theo nhu cầu vân vân. Nhưng thực tế đã hoàn toàn trái ngược. Các quốc gia đi theo con đường XHCN đã đàn áp, bóc lột người dân để làm giàu cho chính giai cấp cầm quyền cai trị suốt đời, nhưng cuối cùng đã hoàn toàn thất bại và tan rã như Liên Xô, các nước Đông Âu, Cuba, Venezuala, Bắc Hàn ngày nay rất nghèo đói…

Việc xây dựng một xã hội công bằng không thể sử dụng san bằng xã hội hoặc hành động cực đoan như các nước xã hội chủ nghĩa, mà bằng những chính sách nhân bản, tôn trọng nhân phẩm và quyền tự do, cổ xúy đạo đức, gìn giữ bản chất và truyền thống như đất nước Hoa Kỳ đã có.

TÌNH HÌNH CHÍNH TRỊ TRONG CUỘC BẦU CỬ 2020

Trong chiến tranh lạnh, Liên Xô đã cho tình báo xâm nhập vào xã hội Mỹ (và thế giới) nhất là giới sinh viên, văn học nghệ thuật, cộng đồng người thiểu số da màu… để kích động chống chiến tranh, phối hợp với các tổ chức đòi hòa bình, đòi dân quyền, xuống đường biểu tình, gây bạo động, tạo tiếng vang trong dư luận Hoa Kỳ và thế giới. Nhiều người trong giới sinh viên, trí thức, giới nghệ sĩ đã mắc mưu, bị nhiễm tư tưởng thiên tả, đã giữ những vai trò chính trị quan trọng sau này.

Hiện nay các tổ chức nói trên hoạt động trong bóng tối, ngụy trang dưới những mục tiêu rất cao quý như đòi quyền sống, đòi công bằng xã hội, đòi bình đẳng giới tính, bình đẳng sắc tộc, quyền phụ nữ…, lặn sâu trong các môi trường chính trị, len lỏi trong các trường học, các tổ chức xã hội, các đảng phái chính trị để tuyên truyền lôi kéo giới trẻ và các sắc dân thiểu số và người lao động, kích động hận thù, biến Hoa Kỳ trở thành xã hội có khuynh hướng XHCN, thiên tả, ngầm phát triển và nắm quyền khi có cơ hội.

Trong hiện tại, nền chính trị Hoa Kỳ đã bị nhóm thiên tả xâm nhập, nắm các vai trò nòng cốt, biến một số tổ chức chính trị tách xa đường lối dung hòa trước đây, ngày càng trở nên cực đoan có chủ trương rất gần với chủ nghĩa xã hội như:

– Chính phủ nắm nhiều quyền hành, can thiệp sâu vào đời sống xã hội;

– Đánh thuế thật nặng các công ty kinh doanh, những người làm giầu hợp pháp (giống chủ nghĩa xã hội quốc hữu hóa các xí nghiệp và tài sản của người dân).

– Mở biên giới đón nhận người nhập cư bất hợp pháp một cách vô trách nhiệm và quá dễ dàng, làm gia tăng tội ác trong xã hội, tạo gánh nặng cho chính phủ và cho chính người dân Hoa Kỳ.

– Hợp thức hóa phá thai, cần sa, ma túy… xem nhẹ tội phạm khiến xã hội bất ổn và suy đồi, đạo đức xuống cấp, tôn giáo không được xem trọng…

– Giao hảo với các chế độ độc tài, cộng sản như Trung Cộng, Cuba, Nga, Iran, Venezuela…; thiếu đề cao cảnh giác với các nước theo XHCN; giảm chi phí Quốc phòng khiến tình hình an ninh  Hoa Kỳ và thế giới bị đe dọa bởi khủng bố ISIS, Cộng Sản, độc tài… và còn nhiều hơn nữa.

Trong thời gian tiền bầu cử, các thành phần “nằm vùng” này đã dựa vào một vài tai nạn chết người do cảnh sát quá tay để kích động bạo lực, tạo hỗn loạn, chống chính phủ một cách cực đoan, bất chấp luật pháp, phá hoại tài sản của người dân chẳng khác gì các phong trào “cách mạng cộng sản” nổi dậy trước đây.

Một đại họa khác rất to lớn hiện nay đang đe dọa Hoa Kỳ là Trung Cộng từng làm giàu bất chính nhờ vào Hoa Kỳ, đang bành trướng và thực hiện giấc mộng bá chủ toàn cầu.

Các bạn trẻ thân mến,                                                                  

Trên đây chỉ là một số kinh nghiệm nhỏ mà chúng tôi muốn trình bày để các bạn hiểu rõ hơn  về sự nguy hiểm của thế lực thiên tả đang muốn biến nước Mỹ thành một chiến địa giữa những người dân Hoa Kỳ với nhau, từ đó, nước Mỹ sẽ suy yếu và thế lực độc tài cộng sản sẽ ngự trị thế giới.

Chúng ta đã bỏ nước ra đi vì không muốn sống dưới chế độ độc tài Cộng Sản, Xã Hội Chủ Nghĩa thì không lý gì lại chấp nhận Chủ Nghĩa Xã Hội trên đất Hoa Kỳ dù ít hay nhiều. Chúng ta nhất quyết không để những hậu quả xấu đó xảy ra khi chúng ta đã có nhiều kinh nghiệm với chúng.

Rất mong các bạn có một quyết định đứng đắn và sáng suốt cho chính mình và cho gia đình.

Thân chào các bạn.

Ngày 01-9-2020

Nhóm phụ huynh tỵ nạn Cộng Sản  

Email: info@baucu2020.org          

***

ENGLISH VERSION         

OPEN LETTER TO VIETNAMESE YOUTH ABOUT THE POLITICAL UNREST IN THE USA

To: All young Vietnamese Americans in the United States:

As your Grandparents, Parents, Uncles, Aunts, Brothers, and Sisters, we are all refugees from Communist Vietnam and families from the HO program are sending to you this letter on the occasion of the Presidential Election in the United States on November 3, 2020.

VIETNAMESE AMERICANS

According to the 2018 statistics of the US Census Bureau, the number of Vietnamese living in the United States is about 2 million 200,000. This number may be higher when the 2020 census is completed.

The overwhelming Vietnamese presence in the United States was the result of the Northern Vietnamese Communist’s occupation of the Republic of Vietnam (South Vietnam) on April 30, 1975, imposing a totalitarian regime, applying atheist Communism (that is Socialism) in which all fundamental freedoms are deprived, human rights are suppressed, those who are related to the previous regime suffered fierce revenge discrimination. .. That is the reason why we the Vietnamese have to leave the country one way or another therefore you, the young people, are here in the United States.

In the US, your Parents, the first-generation refugees, had to work hard, patiently, sacrificed, and diligent, trying to nurture you for education successfully, so that today You get an affluent life, many of you hold high positions in society. It is the result of the countless perspiration, with tears and endless sacrifices of your fathers and mothers that you need to appreciate and remember.

THE USA, THE PROMISED TERRITORY

The United States is a free, democratic nation, a promised land, where people have all of their fundamental freedoms, the right of free thinking and fulfilling their ambitions for a good future. The United States is also a place full of opportunities for people to rise up with their own efforts and determination without being discriminated against for any reason such as politics, race, religion, genre, age … Thanks to that, you as well as other young ethnic minorities have been successful and have risen to hold important roles in society. If America is a racist country, it is impossible to have a black-born president as President Obama and many senior minority officials in the government.

The United States is a leading power in the free world once leading allied countries to defeat fascist Germany and Japanese militarism, to disintegrate the Soviet-led Communism, against radical Islam, to destroy the Islamic State ISIS and terrorism, ensure security and prosperity for the world so that the whole world is safe to develop with peace of mind. However, there are a number of countries in which China ranks first, have forgotten that grace and are even taking profit from the United States to get rich illegally, now attempting to be a leader to dominate the world.

The United States has a political system built by creative and visionary founders nearly 250 years ago, which has been continually improved over time. The two main parties, Democrat and Republican, have built up a strong democratic political foundation by which the United States becomes the most powerful and democratic institution in the world.

The United States possesses a culture of human morality, respecting people rights, tolerating many ethnic groups to form a pluralistic, multiracial society known as the United States of America, forming the richest country in the world… As the people of America, We must be proud and determined to protect the survival of the country.

Recently, however, the United States has been infiltrated by radical, socialist leaning that the world has rejected, advocating violence, defying morality, disregard for the law tarnishing the prestige of the United States, and at the same time causing social rift in America.

THE FACTS ABOUT SOCIALISM

Perhaps many young people have not experienced what Socialism has done to mankind. It is an ism that once offered attractive tricks such as: “creating social justice; leveling the rich and the poor; everyone’s the same; there is no “people who exploit people”; society has no class; work by the ability, enjoy according to needs and so on. But the reality was quite the opposite. The countries following the socialist path oppressed and exploited the people to enrich their ruling class for life, but in the end it completely failed and disintegrated like the Soviet Union, Eastern European countries, Cuba, Venezuela and North Korea today are very poor…

The building of a just society cannot be performed by social leveling or extreme action like socialist countries, but with humanistic policies, respecting for dignity and freedom, and the promotion of morality, preserving the essence and traditions of the United States.

POLITICAL SITUATION IN THE 2020 ELECTION

During the cold war, the Soviet Union allowed intelligence to penetrate American society (and the world), especially students, literal and artist people, community of ethnic minorities … to provoke anti-war, to coordinate with organizations that demanded peace, civil rights, took to the streets to protest, rioted, created a buzz in the public opinion of the United States and the world. Many students, intellectuals and artists have been intrigued, infected with left-wing ideology, and have played important political roles in the future. Currently, the aforementioned organizations operate in the dark, camouflaged under very noble goals such as claiming the right to life, demanding social justice, claiming gender equality, ethnic equality, women’s rights …, hiding deep in political environments, wove in schools, and social organizations, political parties to engage young people and ethnic minorities and workers, incite hatred, turning The United States into socialist, left-wing society that develops implicitly and takes power when they meet good occasion.

At present time, American politics has been invaded by the leftist groups, taking pivotal roles, turning some political organizations away from the former way of reconciliation, becoming increasingly polarized close to socialism such as:

– The government holds a lot of power, deeply intervenes in social life;

– Heavy taxation of business companies and legal rich people (like socialism nationalizing factories and people’s property).

– Opening borders irresponsibly and easily welcomes illegal immigrants, increasing the crime in society, placing a heavy burden on the government and on the American people.

– Legalizing abortion, marijuana, drugs … taking crime lightly, making society and morality unstable and degrade, religions are not respected…

– Communicate with dictatorship and communist regimes such as China, Cuba, Russia, Iran, and Venezuela…; lack of vigilance against socialist countries; reducing the cost of Defense puting the security situation of the United States and the world at risk by ISIS, terrorism, Communism, dictatorship … and many more.

During the pre-election period, these “undercover” actors relied on a few fatal accidents caused by the overreaching police to incite violence, create chaos, and radically oppose the government, despite the law,  destroy people’s property that is no different from the past “communist revolution” movement.

Another very great catastrophe currently threatening the United States is that China, once illegally enriched through the United States, is expanding and fulfilling its dream of global hegemony.

Dear young Vietnamese people,

The above are just some small experiences that we would like to present to give you a better understanding of the dangers of the leftist forces who want to turn America into a battleground among the American people, therefore, America will weaken and the communist dictatorship will rule the world.

We left the country because we did not want to live under a Communist dictatorship and Socialism. There was no reason why we would accept Socialism in America more or less. We are determined not to let those negative consequences happen when we have had a lot of experiences with them.

We hope you have a good and wise decision for yourself and your family.

Thank you,

September 1st, 2020

Vietnamese Parent group.

Email: info@baucu2020.org

https://baucu2020.org/tam-thu-gui-cac-ban-tre-goc-viet-ve-nen-chinh-tri-dang-lam-nguy-tai-hoa-ky/

Durch die weitere Nutzung der Seite stimmst du der Verwendung von Cookies zu. Weitere Informationen

Die Cookie-Einstellungen auf dieser Website sind auf "Cookies zulassen" eingestellt, um das beste Surferlebnis zu ermöglichen. Wenn du diese Website ohne Änderung der Cookie-Einstellungen verwendest oder auf "Akzeptieren" klickst, erklärst du sich damit einverstanden.

Schließen